Copywriting is belangrijk omdat je er alle facetten van een bedrijf mee kunt verbeteren.
Van het binnenhalen van bezoekers op je website tot het laten converteren van deze bezoekers naar klanten. En van het informeren van je klanten tot het enthousiasmeren via persberichten.
Niet voor niets wordt copywriting ook wel de ‘smeerolie’ van de marketing genoemd.
De belangrijkste copywriting-geheimen hebben te maken met de basisredenen waarom iemand iets koopt. Het is belangrijk dat je kennis neemt van deze redenen.
Er zijn er 10 in totaal:
Bron: Edwards, Jim. (2018). Copywriting Secrets. Powell, OH: Author Academy Elite).
Als je leert het vak van copywriting te beheersen, kun je alle elementen van je marketing verbeteren. Of, als je jouw copywriting-skills voor klanten in gaat zetten, dan zorg je ervoor dat je klanten meer succes en omzet behalen.
Als je er eenmaal in slaagt om een boeiend verhaal te vertellen dat je potentiële klanten ervan overtuigt dat ze jouw product of dienst nodig hebben, dan kan je bedrijf tot in de hemel groeien.
Blijf je ploeteren met webteksten, mails, advertenties en brieven, dan moet je erop rekenen dat je jouw producten of diensten slechts per toeval zult verkopen.
Gelukkig heb je een belangrijk stap gezet naar betere copywriting door je voor deze cursus in te schrijven.