Het leerpunt uit deze les is dat je moet zorgen voor een aantrekkelijke tekst. Een tekst die zowel lezers als scanners aanspreekt. Maar eigenlijk ook mensen die alleen plaatjes kijken.
Qua opmaak moet je letten op korte alinea’s met tussenkoppen en opsommingen. Alles waarmee je een groot blok tekst een beetje kunt breken.
Dat kunnen ook afbeeldingen, grafieken of tabellen zijn. Een YouTube-embed of een audio-bestand op een goed gekozen plek kan ook een slimme integratie zijn. Dit soort media laten bezoekers langer op de pagina blijven. Een signaal dat de kwaliteit van je content op orde is.
Het internet is gebouwd op links. Vergeet dus niet deze altijd aan te maken. Niet alleen vanuit je nieuwe content naar eerder geschreven stukken, maar juist ook vanuit oudere artikelen naar je nieuwe artikel. En neem altijd één of meer links naar externe bronnen op (natuurlijk niet naar concurrenten).
Test als laatste goed of de pagina doet wat je van de pagina verwacht. Is er een duidelijke call-to-action? Zelfs als de pagina alleen maar een informatieve pagina is of een nieuwsartikel, dan zou er een uitnodiging moeten zijn om mensen te laten inschrijven op de nieuwsbrief of om iets te laten downloaden.